min egna skoldags pöjk, även om han tillhör någon annan

En kyss,
eller några fler kanske.
Jag fick hålla din hand i min,
 fick vara bara din för en kväll.
Borde inte det räcka?

Varför vill vi ha mer. För att vi inte kan? För att det är en naturlig instinkt?
Vad jag vet är att jag står i mitt eget mellanrum, jag vet inte vad som är vad, vem du är eller vad jag vill längre.
Vet inte om du kommer hålla min hand igen, eller om vi kommer "enda" upp som något annat.
Är det ett mellanrum då man inte känner något, är vänner o kan dejta andra?
Eller är det ett sådant där jag bara väntar medan du ser dig omkring?
Eller väntar vi båda på att det ska hända något eller att vi ska byta rikting på den väg vi går?

Finns för många alternativ, jag vet nog vad jag vill, men det vet du inte o du vill att jag inte ska veta vad jag vill eller vad du själv heller vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0