Min klyche

Ni vet alla romantiska filmer har ju alltid en klyche, som ni vet, en mörk höstkväll, en man o en kvinna som gått på dejt o e står nu framför den typiska dörren till kvinnans lägenhet. Då kysser de varandra. En klassiker om ni frågar mig.

Mitt liv verkar också ha en sån, då inte involverat kyssar i alla sammanhang. Denna eviga busshållsplats klyche.
Jo, det är verkligen så, så många saker har tagit slut på ett ögonblick o på en jävla busshållsplats !
Här är några få av de ögonblicken o mer lär väll komma,
Där tog vår kärlekslut, denna dag då jag för sista gg kyste dig, vid din busshållsplats.
Mitt emot, vid den andra busshållsplatsen insåg jag att vår "romans" tagit en drastisk vänning o att du var tvungen att gå...
En kram o så började allt gå neråt (men så brukar det ju va, men också detta på en jävla busshållsplats), o därifrån har vi inte kommit längre, eller vår kontakt är bryten snarare.

Hur ironiskt är inte detta, som om mitt ställe är en busshållsplats där jag väntar på att nästa person ska kliva av bussen o den jag gillat ska kliva på för att välja en annan väg att gå.

Som om vägarna tar slut bara, gud skämt till mig, tack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0