Jonas o Jag

Nä det är inte så alls, det ä inte så det är. Jag var sur förut o då sa jag det, ja men du låter mig ju aldrig förklara vad jag har för baktanke med det hela.
Det är inte så att du är sämst o så vidare för jag vet att det inte finns nån mening med att tjafsa även om jag har ett o annat jag skule kunna ta upp. Ja jag vill vara din vän. Det är inte det, det är att du ska smälla en i ansiktet  med det du har.  Bara stänger dig eller låter mig lida för att du aldirg kan försöka förstå.
Som när du gjorde slut, som nu, du bara slänger allt på mig direkt. Fast resten fick jag ju ta reda på själv, du kunde ju sagt nåt, du kunde för engångs skull försökt. Försökt förklara dig som du inte verkar klara av.
Hur svårt kan det vara att förklara sig o säga som det är?
Hur svårt är det att bara skrva en mening på msn eller så?

Jag klarar av det, jag vet. Men jag är trött på att ha meningslösa konversationer på msn o inget i skolan.
Det är som förr, så jag ger upp. För den Jonas du är vill jag inte snacka med. Han som hade nåt att säga en gång i tiden har bara försvunnit o i stället har vi Jonas-utan-tal eller  Jonas-hata-Sanna-Jonas. För det är så det känns iaf...jag är trött på att du hela tiden ska dömma mig o få det att se ut som om allt är mitt fel, för du är också en del i det här, det är ju inte så att jag ingick ett  hemligt förhållande på avstånd o hittade på allting eller är det så vi ska få det att se ut?
Vf kan du inte bara säga som det är?

Jag önska jag bara kunde glömma allt om att du förändrats o att du var en annan, att bara börja om så som du vill. Men jag vet inte om jag kan göra det, allså börja om med en kille som är lik alla andra som man snackar med på msn, han som säger: hej vad gör du? hur är det?  det är ju liksom meningslöst
Fast oandrasidan säger du ju inte ens det så, så det är ju inte samma, det är värre
Allså det spelar ju ingen roll om du nu kan snacka med mig när du har tjej för det är ju  som om vi bara tappade vår vänskap i det hela också. För jag orkar inte börja om, orkar inte försöka hitta den konstiga jonas som man kan snacka medsom vanligt o fåbort tråkJonas som ändå verkar hata en. Jag begär ju liksom inget, bara att vi ska kunna snacka, men det blir väll aldrig så.
Jag vill inte hamna på samma spår, för det spåret bara sprängdes i luften för ett tag sen. Så palla börja om, du har ditt o jag mitt liksom, vart får jag plats, får jag ens det ?

Jag undrar bara hur det här ska sluta, jag bara undrar.


 Same shit if i talk to the wal 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0