kotte, som kotte, men ändå speciell.

Kära Miss björk,
Jag är hedrad att få förklara mig genom brev eftersom vi inte hunnit träffas.

Du har gett mig funderingar om saker som hände tidigare idag, eller snarare sedan vi träffats första gg.
Du anser dig inte alls som en bra person om jag får förklara dig, men om du nu kollar från den synen jag har.
En perfekt person har vist brister, men du för mig har så mkt mer. Du i mina ögon är den perfekte för att jag inte vet bättre. För min perfekte ringer om något är fel, har tid att misslyckas o sedan skoja bort det. Min perfekta har allt, en bra vän inom sig, ett hjärta som öppnar upp en stängd person som för de mesta ses som en lyckligperson men gråter inombords.
Du öppnade denna person, fick dess inre att le för att det faktiskt fanns någon där, någon som kanske ville, som vågade komma nära ett splitter av sorg o längtan, därför blev jag så fundersam över dina pusselbitar, för jag har så många fler. De flesta andra böjer sina huvuden för personen o låssas att allt är bra, som personen också själv gör. För att för henne är sorg o tårar ett tecken på svaghet, ett tecken på att det finns någonting inom henne som aldrig kommer lagas, som aldirg kommer öppna sig. Men du gav detta något en hand att hålla, någon att prata med, ett moln av sorg lyftes, detta för mänsligheten för en gångsskull. För att det fanns något bättre. Men hon tog inte hänsyn till att du inte viste, tog inte hänsyn till att du skulle skrämmas, önskade bara att du vore annorlunda.
därför vilja för dig miss björk förklara mina hälsningar, jag lärde gilla något som gjorde mig lycklig, du gav min mobil ett liv då dess hjärta slutat slå. För dig var det inte alls svårt att prata med, kändes som om jag kunde öppna upp mig om allt, för att du förstod, allt från jättekkonstiga saker till annat, men inte detta. Du förstod inte hur du i mina ögon kunde vara perfekt, men du är det. Du är den jag öppnar mig för, den jag berättar mina hemligheter o den jag också delar hemligheter med. Du är den personen som skulle söka mig om jag inte orkade mer, du är den jag skulle luta mig mot om jag föll. Jag kände så från första stund att det var något med dig jag skulle få så nära kontakt med, men du kanske är så mot alla. Jag kanske är en av de perfekta som kommit o inte bli unik längre. Ditt sätt, ditt leende som får en att vilja dö inombords, din närvaro som inte ger min själ någon ro.

Jag vet vad jag kände o hur jag känner för er son, genom denna text vill jag nå fram till er för att få en chans att förstå honom och kanske en dag mig själv också. Du är så lik din son, en underbar person som vill veta mer av denna konstiga varelse som alla tycks ogilla. Det finns mkt jag inte vet, men mkt jag också kommer lära mig.
Samma sak gäller din son, min kärlek till han är något mer än bara blindhet för hans skönhet, det finns ett inre som jag bara måste få veta. Jag vet också att jag är en person som har lätt att göra bort mig, göra misstag, vara osäker. Men jag hoppas han ska förstå att han berört mig på ett sätt ingen av mina vänner gjort eller ingen jag gillat gjort heller.
Ett sätt som inte gå att förklara. Men jag hoppas på din förlåtelse för mina känslor o din lycka över att jag kanske en dag får veta vem han är. Han kanske är som alla andra trotts allt, en idiot bland många, men det vet jag inte än o därför väntar jag med att ändra min åsikt.
Jag har aldrig mött en person som dig, miss björk, ingen dig lik. Ingen. O den mötte jag din son o drog iväg på ett moln som jag aldrig borde ställt mig på, möttes av ord o tankar som fick mitt hjärta att vilja lämna mig för dig, fick de lilla i mig som aldrig känt denna känsla som var en idyll för blotta tankar. för I han såg jag allt, allt det jag såg hos dig, utan tvivel en kopia. Kanske av fantasi för min förbluffning eller kunde mitt hjärta o sinne funnit frid?
Det finns så mkt mer att säga, men så lite tid.

som mitt avslut vill jag ge honom en sak, en sanning som han hade så fel om.
Du kommer för alltid att vara min perfekta till jag märker att det finns fler som du o du längre inte är unik. Men tills dess är du något av en vän som i mina ögon är den perfekte, perfekt är bara ett ord. Jag kan lika gärna byta ut det till kotte.
För du kommer tills vidare vara min kotte, min mobils liv, min glädje o det som aldrig lämnar mina tankar.

för alltid din främling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0