<3

Kom o tänka på hur vi hade det, vill minnas men något blockerar det....men med tiden sipprar små minnen ut
 gör att så att de svider till i ögonen, vill bara gråta, bara glömma...

Eller jag kanske inte vill glömma, bara förlåta, bara gå vidare
eller också bara låta allt försvinna, men hur gör man?
hur låter man alla melodier o hjärtslag bli ospelade fast man redan hört de så många gg förr, för längesedan?
Man minns ju de bara igen när man får höra melodierna spelas upp,om och om igen
som en speldosa som fastnat på samma visa, som en spegelbild av ett minne som fastnat på en tavla.
För varje gg jag går förbi dig hör jag melodin, den sorgsna  som handlar om något som gör så ont inombords.
varför jag hört denna melodi vet jag inte, men jag kan bara inte sluta höra den,
jag bara ser dig o ser hur du kollar på mig.
vad är det för melodi som i rytmiskt  takt slår med ditt hjärta, denna tunga visa jag hör innuti
jag vill glömma, men det ända jag minns är denna visa som gör att jag hör ditt hjärta slå,
gör så det gör ondare innuti än vad det brukar.
Jag minns kanske den för att det inte är ett lyckligt minne, för att de lyckliga gör ondare
 kanske för att det är något du döljer...
ist för att det är jag döljer,



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0