en vecka

en vecka har jag strävat din kärlek, din närhet. Inte fick jag någon uppmärksamhet...ett svagt kom hit med massa text jag ändå inte trodde på.
Känns som om jag strävar mot något som ligger för högt över mina skyer, något jag aldrig kommer få. Kanske är min hjärna fortfarande inställd på den tid i början som jag fick med dig, kanske vill något innom mig bara säga åt mig att allt är bra. För inget är bra, hur mycket jag än försöker så misslyckas jag bara o något innom mig vill inte ge upp.
Så jag lyckas till viss del men faller sen ner till marken igen som ett stort misslyckande, jag reser mig o försöker igen, igen o igen. Kanske är jag helt enkelt ett stort misslyckande hela jag. Jag vill bara va stark o inte dras ner i alla misslyckanden, men till detta stänger jag dem ute o i dessa finns delar av våra minnen.
Så sakta men säkert försvinner för varjedag ett litet minne som gör det värt att försöka igen

Men ibland känns det bara som om jag inte ens finns med på din: göra lista
Vart får jag plats, dessutom sa du förut att jag inte skulle få plats i ditt stökiga liv så vad är sanning o vad är lögn i allt du säger. Är ett jag saknar dig verkligen ett jag saknar dig verkligen eller är det så som du tror om mig, kasnke bara ett försök att få uppmärksamhet?
kasnke söker jag din uppmärksamhet för att det är just den jag inte kan få, kasnke vill jag bara misslyckas ännu mer

En hel vecka kommer passera, utan att få vara med dig, jag sa ju det: om du vill ha tid vist du kan få din tid. För nu verkar det som om din tid ska gå till dina vänner så ta tiden då. För jag tänker inte bevisa för dem vem jag är o jag har inte heller lust att se dem varjedag. Du bad mig ändra mig, bad mig förstå. När ska du förstå? 


jag skulle tänt alla mina ljus o låtit dem sakta brinna ner 
du skulle kommit in i mitt rum o sett mig stå där
 där i mörkret med alla ljusen bakom mig.
Jag skulle varit så fin 
 med min fest klänning på o håret fint uppsatt.
 jag skulle släppt ut mitt hår o låtit min klänning sakta falla  mot golvet.
jag ville bara att du skulle röra vid mig,
 tycka jag var tillräckligt fin,
hålla om mig

en hel vecka har jag funderat,
en hel vecka har jag längtat efter din närhet.
en hel vecka har jag väntat o snart vänta jag inte mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0