Muffins & Alex

Idag har jag bakat muffins innan jag drog in till stan med Alex.
gillar inte riktigt vanliga muffins o ville ha nåt man kan ta med på alla sommar äventyr ^^
Så bakade matmuffins (skitgooooa), med ost o bacon!

 
ser ju inte så gott ut xd                                    Fast nu börjar det lika nåt ^^


här är receptet jag använde om någon får lite ideer om att baka ^^

5 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk torkad basilika
2 dl vilken ost som helst (jag använde brie)
1/2 dl soltorkade tomater
Ca 75 g rökt skinka eller becon
4 msk olivolja
1 ägg
3 dl mjölk

bara att blanda ihop allt i en bunke =)

175 grader 25 min
enkelt o gott nu på sommaren

Sen kom Alex hit med sina data prylar, så vi åkte in till hötorget o lämnade in dom.
Tvingade jag med han att gå i stan (han går typ aldrig i stan KATASTRÅÅÅÅÅF)
Så drog med han för att bara gå, hihi vi gick från hötorget till gullmars =)
Sen satt vi inne på ett litet sött kafe i Gamla stan o fikade
Jag tog en iste o Alex nån kaffe grej, chai kaffe eller nåt. Det var mysigt o sitta inne på cafeet med aircondition en stund innan man drog ut i värmen igen. Sen tog jag en glass innan vi gick på bron över till gullmars.

Alex kommer hedan efter aldrig låta sig dras med till stan med mig haha. Hans lilla 40 min resa till data butiken blev en promenad i stan på 2 timmar ^^ Glad jag är då =) (det var han som drog med mis så han får skylla sig själv lite =)

Men vist var det kul ?! =D


Det gick förbi massa folk o alex tyckte alla kollade in mig ^^ jag hade mina förklaringar på att de kollade in min väska m.m. men den diskutionen tror jag han vann med tanke på att en reklam gubbe kollade in mig o sa: Tja
haha, jag sa inget.
Kände mig precis som Miranda Hobbes i Sex in the city
(igår om någon såg det avsnittet då en korvgubbe sa till henne :eat me ^^ o hur det slutade )
för denna reklam gubbe hade en ful Aladin mössa o solbrillor på sig (haha)

Så nu sitter jag här o käkar muffins o tänker på dagen som snart tar slut


Alex =)

Kommentarer
Postat av: Darry

hahahahha!såg också det avsnittet!När hon fick se hans ansikhe hon ba:eeh,nej tack^^ och gick vidare och lämna honom bakom sig

2008-07-29 @ 22:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0