<3 saknade i himlen

nu är du fri o flyger i  skyn,
jag är ju kvar här på marken i allt yr,
ta mig upp till himmelens kant,
för jag vill också beskåda jordens mark
högre o högre du flyger
längre från mina ögon du glider
kanske flyger du inte
kanske är det som du gör nu
fly från all marklig nivå
mot en ljusare himmel i det blå

men stanna upp för en stund,
låt dig omfamlas av min tyngd,
låt mig få säga det mitt hjärta håller inne
som göms djup i mitt sinne

Att älska är svårt,
men det tog mig så hårt
slog mig i backen
på alla vassa taggar jag stack mig

nu flyger du högre min vän,
utan att ens längta hem
vart ska din färd dig ta
det blev ju inte så som jag sa dig

jag glömde en sak
jag gömmer mig under dit tak
för i din trygga vrå
vill jag föralltid stå

jag sa aldrig det
som var ment
att jag älskarde dig
mer än allt
allt på denna jord
för alla dessa tusen korn


jag glömde en sak,
det jag gömde så svagt
att säga till dig dessa 3 ord
du bara drog


fast det var ej så det skulle sluta
för orden det var sånna som jag aldrig nämner
men det ska alltid finnas i dina händer:
 Jag älskar dig

jag vill ju bara allt gömma
men jag kommer aldrig dig glömma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0